Czy wiesz, że w 2020 roku globalny obrót e-commerce wyniósł 4,28 biliona dolarów? To ogromna kwota, która tylko rośnie z każdym rokiem. A jak będzie wyglądać przyszłość e-commerce w 2023 roku? W tym artykule przyjrzymy się trendom, które będą kształtować handel internetowy w najbliższych latach.

Od sklepów internetowych, przez marketplace jak Amazon, aż po social commerce – e-commerce definiuje nasze zakupy. W dobie cyfrowej, gdzie granice pomiędzy online a offline stają się coraz bardziej rozmyte, technologie takie jak omnichannel cross-border e-commerce zyskują na znaczeniu. W 2023 roku rynku e-commerce czeka prawdziwa rewolucja. Oto najważniejsze trendy, które będą kształtować przyszłość e-commerce.

Fine Marketing

Nie masz siły na zgłębianie tajników marketingu?

Porozmawiaj z nami, aby otrzymać indywidualne rozwiązania, dostosowane do Twoich potrzeb. It’s all Fine!🧡

Trendy e-commerce trendy 2023

  1. Mobilność na pierwszym planieW 2023 roku, w kontekście globalnych trendów w branży e-commerce, konferencja e-commerce trends summit 2022 podkreśliła, jak ważna jest mobilność. Zakupy dokonywane za pomocą aplikacji mobilnych czy platform e-commerce dostosowanych do urządzeń mobilnych staną się standardem. Ekspert w dziedzinie mobile business, Damian Wiszowaty, podczas wydarzenia odbędzie się 15 września 2022, zwróci uwagę na znaczenie q-commerce oraz jak firma może skutecznie dostosować się do zmieniających się trendów.
  1. Wideo – król contentuNa e-commerce trends summit 2022, lider w dziedzinie marketingu digital, Krzysztof Bulski, podkreśli, że wizualizacja to klucz. Sklepy, które nie będą korzystać z potencjału wideo, ryzykują pozostawienie w tyle w wyścigu o uwagę klienta. Wideo to nie tylko prezentacja produktu, ale również budowanie relacji z klientem, co jest nieodłącznym elementem skutecznego marketingu w biznesie ecommerce.
  2. Personalizacja doświadczeń zakupowych

Na trzeciej edycji konferencji e-commerce trends summit 2022, ekspert Amazon, Patrycja Sass-Staniszewska, przedstawi zaawansowane algorytmy i narzędzia sztucznej inteligencji, które umożliwiają jeszcze dokładniejsze dopasowanie ofert do potrzeb i preferencji klienta. Bez personalizacji, sklepy ryzykują utratę lojalności swoich klientów w erze digital.

 

Zobacz jak działa agencja reklamowa i jakie inne usługi możemy Ci zaoferować.

  1. Integracja kanałów zakupowychEra omnichannel została podkreślona podczas wydarzenia dla ambitnych przedstawicieli branży ecommerce. Klienci oczekują płynności zakupów, niezależnie od tego, czy robią to w sklepie stacjonarnym, przez aplikację mobilną czy media społecznościowe. Integracja kanałów zakupowych jest kluczowa, a eksperci z ICAN Institute oraz MIT Sloan School of Management podzielą się swoją wiedzą na ten temat.
  1. Eko-świadomośćW 2023, tematyka ekologiczna stała się jednym z głównych punktów programu konferencji e-commerce trends summit 2022. Firma musi być świadoma swojej roli w ekologii. Produkty zrównoważone, ekologiczne opakowania i procesy dostawy z niskim śladem węglowym są nie tylko trendem, ale także odpowiedzialnością wobec świata i klientów.
  1. Zakupy za pomocą asystentów głosowychKolejnym punktem na agendzie wydarzenia jest rozwój zakupów głosowych. “Siri, zamów mi nowe buty” – to nie jest już fantazja, ale rzeczywistość 2023 roku. Jak sklepy internetowe mogą skutecznie wykorzystać potencjał asystentów głosowych w sprzedaży?
  1. Kryptowaluty w handluNie można ignorować roli kryptowalut w nowoczesnym handlu. Podczas e-commerce trends summit 2022, eksperci z dziedziny biznesowego zarządzania finansami omówią, jak opcja płatności kryptowalutami staje się standardem w wielu sklepach internetowych i jak firmy mogą dostosować się do tej zmiany.

FAQ

  1. Czy warto zainwestować w e-commerce w 2023 roku?

Tak, e-commerce będzie nadal rósł i stawał się coraz ważniejszy dla handlu detalicznego. Warto zatem zainwestować w rozwój sklepu internetowego i dostosować go do nowych trendów.

  1. Jakie są najważniejsze trendy e-commerce w 2023 roku?

Najważniejsze trendy to wzrost handlu mobilnego, wzrost znaczenia wideo, personalizacja, integracja kanałów, ekologia, zakupy głosowe oraz kryptowaluty.

  1. Jakie korzyści przynosi e-commerce dla przedsiębiorców?

E-commerce pozwala przedsiębiorcom na osiąganie większych zysków, zwiększenie zasięgu i wygody dla klientów oraz łatwiejszy dostęp do nowych rynków.

Podsumowanie

E-commerce nadal będzie rósł i stawał się coraz ważniejszy dla handlu detalicznego. W 2023 roku można spodziewać się nowych trendów, które będą kształtować przyszłość e-commerce. Sklepy internetowe, które dostosują się do nowych wymagań klientów i wprowadzą nowe technologie, będą miały przewagę konkurencyjną. Jednocześnie, e-commerce będzie musiało zwracać uwagę na ekologię i zrównoważony rozwój, aby sprostać oczekiwaniom coraz bardziej świadomych konsumentów.

W 2022 roku odbyła się trzecia edycja konferencji “ecommerce trends 2022”, organizowanej co roku przez ICAN, lidera branży executive education i wydawcy “MIT Sloan Management Review Polska”. Wydarzenie to, w pełni wirtualne, koncentruje się wokół aktualnych wydarzeń istotnych dla branży ecommerce, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Polskich i światowych ekspertów w dziedzinie e-commerce, w tym specjalistów w dziedzinie pricingu i strategii monetyzacji, zaproszono na wirtualną scenę, aby podzielić się najnowszymi trendami i technologiami, które kształtują branżę.

Zakres tematów był szeroki: od marketing automation, przez zachowania konsumentów w marketplaces, po skuteczne wykorzystanie potencjału marketplace w sprzedaży międzynarodowej. Wielu prelegentów, m.in. ekspert w dziedzinie pricingu, podkreślało znaczenie dostosowania strategii cenowej do zachowań konsumentów oraz korzyści wynikające z integracji narzędzi takich jak digital asset management czy customer relationship management.

Podczas konferencji, uczestnicy mieli możliwość śledzenia transmisji na żywo oraz dostępu do treści z konferencji i materiałów partnerów wydarzenia, w tym tłumaczeń z języka angielskiego na polski i odwrotnie. Dzięki akredytacji DIMAQ, uczestnicy mieli pewność, że treści przedstawiane podczas konferencji są na najwyższym poziomie. ICAN Management Review, jako organizator, zadbał, aby wszystkie treści były dostępne online niezależnie od pakietu, umożliwiając uczestnikom półroczny dostęp do wszystkich materiałów. W ten sposób, każdy mógł sprostać oczekiwaniom rynku, niezależnie od swojego poziomu zaawansowania w obszarze e-commerce.

Zobacz pozostałe porady na temat SEO, może znajdziesz coś dla swojej specyficznej sytuacji