Wraz z ewolucją świata cyfrowego zmienia się również sposób, w jaki firmy powinny się reklamować, jeśli chcą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zbudować bazę lojalnych klientów. Aby Twoja firma wyróżniała się i odnosiła sukcesy, niezbędna jest dobra strategia marketingowa. W tym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące skutecznego marketingu dla sklepu internetowego.

1.Twój sklep internetowy

 

Spotkaliśmy się z takimi przypadkami, w których głównym źródłem problemów była witryna sama w sobie.

 

Skomplikowany proces zakupowy, brak widocznej ścieżki użytkownika, słaby interface na urządzeniu mobilnym, złe linkowanie, nieczytelna struktura i opisy nie podają kluczowych dla klienta informacji.

 

Te czynniki miały znaczący wpływ na brak konwersji i słaby wynik jakości reklam w wyszukiwarce i w Social Mediach.

 

Czasami, zamiast rzucać się w wir działań, należy zbadać fundament.

 

Klient jest wymagający, oczekuje szybkości, wygodnej dostawy, szerokiego wyboru płatności, oprócz tego sklep musi być przejrzysty i wygodny.

 

Całe doświadczenie zakupowe ma być przyjemne i tak proste, jak to tylko możliwe.

Wskazówka! 

Zrób zakup w swoim sklepie internetowym. Wejdź na stronę, przeszukaj produkty, wyobraź sobie, że kupujesz dla kogoś, nie dla siebie (wtedy unikniesz szybkiej ścieżki zakupowej i spędzisz w witrynie nieco więcej czasu jako jej użytkownik – klient). Przejdź do koszyka, po czym wróć do sklepu, „dokup” kolejny produkt. Przejdź przez proces zamówienia. Porównaj to doświadczenie z zakupem w swoim ulubionym sklepie internetowym.

 

Co zwróciło Twoją uwagę? Czy zakupy w Twoim sklepie były przyjemne i łatwe? Czy szybko i w prosty sposób można tu dobrać podobne produkty? Co przeszkadzało Ci w podjęciu szybkiej decyzji zakupowej?

2. Startegia SEO

 

Oprócz doświadczenia klienta, które dzisiaj jest niezwykle ważnym elementem marketingu e-commerce, uwagę należy skierować na samą strukturę witryny.

 

Skuteczność działań SEO, czyli pozycjonowania witryny, w dużej mierze zależy od jakości sklepu. Specjalista SEO ustali dobrą strukturę, następnie zadba o wyniki jakości sklepu, szybkość i optymalizacja witryny, w tym minifikacja kodu także mają wpływ na ostateczny ranking i pozycję w wyszukiwarce.

Wskazówka

Ocenę swojego sklepu internetowego możesz sprawdzić w narzędziu analitycznych Google PageSpeed Insights.

3. Content marketing

 

Wyobraź sobie sklep internetowy bez opisów, bez informacji o marce, bez tekstów wysokiej jakości, bez poradników.

 

Czy, robiąc zakupy online, ufasz ubogim w treść witrynom? Daj swoim klientom wartość w postaci wiedzy, a odwdzięczą Ci się zakupem. Coraz częściej przed zakupem klient dokonuje research‘u, czyta i przegląda, szuka wartości dodanej, chce wybrać dobrze.

 

Skoro według statystyk, przed dokonaniem zakupu klient musi mieć styczność z marką około 30 razy, daj mu powód do tego, aby wracać właśnie do Twojego sklepu.

 

Marketing treści jest kluczowym elementem współczesnej mapy działań e-commerce. Aby zostać zauważonym w Internecie i wyprzedzić konkurencję, firmy muszą tworzyć treści, które stanowią wartość dodaną dla ich klientów.

 

Tworzenie wartościowych treści, takich jak poradniki, infografiki, ciekawe filmy i odpowiedzi na pytania, to część długoterminowej strategii.

Gary Vaynerchuk

Działania związane z treścią, takie jak te, mogą pomóc firmom w budowaniu relacji z klientami, dostarczając pomocnych zasobów, które zwiększają zaangażowanie i budują lojalność.

 

Ten rodzaj treści ma również potencjał dotarcia do nowych odbiorców poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania lub udostępnianie w mediach społecznościowych, co może prowadzić do większej liczby wizyt na stronie, a co za tym idzie do zwiększenia sprzedaży.

4. Reklamy w wyszukiwarce Google oraz Social Media Ads

 

Reklamy Pay Per Click (PPC) są niezwykle skutecznym narzędziem dla firm do szybkiego i łatwego przyciągania klientów.

 

Dzięki możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców, PPC może szybko zwiększyć Twoją obecność w Internecie i stworzyć napływ odwiedzających witrynę. Jednak wraz z rosnącą konkurencją w przestrzeni reklamowej firmom może być trudno wyróżnić się i zyskać widoczność dzięki reklamom PPC.

 

Jak przebić się wśród setek tysięcy innych reklam, jak konkurować z gigantycznymi budżetami na kliknięcia?

Wskazówka 1. Przypomnij sobie sklep, w którym ostatnio robiłaś/robiłeś zakupy. Pamiętasz markę, pamiętasz produkt? Co sprawiło, że pamiętasz właśnie ten sklep?

 

Wskazówka 2. Kliknąłeś/kliknęłaś ostatnio w reklamę? Pamiętasz grafikę reklamową, nagłówek, tekst, a może call to action? Postaraj się przypomnieć sobie taką sytuację i zastanów się co sprawiło, ze właśnie ta reklama wzbudziła Twoje zainteresowanie.

Kluczem do sukcesu kampanii PPC jest staranne planowanie i badanie.

 

Musisz określić docelowe słowa kluczowe, które przyciągną odpowiednich klientów do Twojego sklepu, stworzyć przekonujący tekst reklamy, który przyciągnie uwagę, oraz wykorzystać dane analityczne do pomiaru ROI w kampaniach. Ponadto należy upewnić się, że strony docelowe są zoptymalizowane, aby użytkownicy, którzy klikają reklamy, mogli bezproblemowo przeglądać Twoją ofertę. Czyli wróć punkt pierwszy ;)

5. Automatyzacja – to więcej czasu na lepszy marketing

 

Dzięki odpowiednim narzędziom możesz stawić czoła wyzwaniom związanym ze sprzedażą produktu lub usługi online i pozyskać więcej klientów dla swojej firmy.

 

System powiadomień web push, polecenia w czasie rzeczywistym, e-mail marketing, sms marketing to działania, które można skutecznie zautomatyzować.

 

Dobry scenariusz automatyzacji pozwala na bieżąco informować klientów o wydarzeniach takich jak nowości produktowe czy limitowane oferty, a także dostarczać spersonalizowane treści na podstawie ich indywidualnych preferencji.

 

Automatyzacja daje również możliwość reagowania w czasie rzeczywistym, gdy klienci odwiedzają Twój sklep – może to obejmować oferowanie zniżek lub ofert specjalnych na podstawie tego, na co patrzą, lub polecanie powiązanych produktów, które mogą poprawić ich wrażenia z zakupów.

 

Wracaj do swoich klientów, przypominaj o sobie, oferuj bonusy i rabaty – powracający klient to największy skarb Twojego sklepu internetowego.

 

Zastanów się, co wyróżnia Twój sklep internetowy, z czego jesteś dumna/dumny. Co stanowi najważniejszą wartość dodaną, co wywołuje efekt WOW, co sprawia, że klient wraca? Udowodnij swoją unikalność i chwal się w wybranych kanałach społecznościowych.

 

Bądź blisko swoich klientów, wyjdź z inicjatywą i wynagrodź swoich ambasadorów w Social Mediach, zbieraj opinie i recenzje.

Wskazówka! Zadawaj swoim klientom pytania. Zorganizuj ankietę, zaoferuj nagrodę w zamian za udział. Uzyskaj odpowiedź na kluczowe pytania, a następnie popraw błędy, które zauważyli Twoi klienci.

Marketing sklepu internetowego jest dziś nie lada wyzwaniem, ale przy odpowiednich strategiach może być udanym przedsięwzięciem. Sklepy muszą poświęcić czas na zbadanie i zrozumienie swoich docelowych odbiorców.

 

Warto skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści, optymalizacji widoczności w wyszukiwarkach, wykorzystaniu platform mediów społecznościowych i wdrażaniu programów lojalnościowych dla klientów.

 

Jeśli chcesz uzyskać nasze wsparcie w zbudowaniu dobrze prosperującego sklepu internetowego, wypełnij brief lub skontaktuj się z nami bezpośrednio.

fine marketing kontakt

Uwolnij swój potencjał biznesowy!

Nie czekaj, weź sprawy w swoje ręce w Nowym Roku.