Reklamy w internecie to szybka i skuteczna forma dotarcia do potencjalnych klientów. Jedną z podstawowych zalet kampanii reklamowych w internecie jest fakt, że płacimy za realne „kliknięcia” i z łatwością możemy manipulować budżetem reklamowym. Reklamy w internecie uruchamia się szybko, mogą być prowadzone przez nieograniczony czas i w dowolnym momencie zakończone. Reklamy w internecie są kierowane do precyzyjnie określonej grupy docelowej np. do osób o konkretnych zainteresowaniach, czy wykazujących wyznaczone zachowania w sieci (np. często kupujący online z zainteresowaniem wędkarstwo rzeczne). Do głównych wad reklamy internetowej zaliczyć można wysoką i stale rosnącą konkurencję. Oznacza to, że aby wygrać aukcję należy nie tylko określić odpowiedni budżet „za kliknięcie”, ale także zadbać o wysoki wynik jakości reklam oraz poprzez ciągłą analizę i optymalizację kampanii uzyskiwać wyższą pozycję przy najlepszych stawkach. Dodatkowo niektóre działania reklamowe w internecie potrzebują czasu. W przypadku budowania nowego sklepu internetowego najlepszych wyników należy oczekiwać po kilku miesiącach pracy. Z kolei działania SEO to proces długofalowy, na pierwsze wyniki należy poczekać kilka-kilkanaście miesięcy, za to efekty są dużo trwalsze i przynoszą wymierny zwrot z inwestycji.